Show simple item record

dc.contributor.advisorGarzón Duarte, Elianaspa
dc.contributor.authorPineda Antolinez, Wilson Andrés
dc.date.accessioned2019-10-28T20:41:45Z
dc.date.available2019-10-28T20:41:45Z
dc.date.issued2017-04-26
dc.identifier.urihttps://repositoriosed.educacionbogota.edu.co/handle/001/2881
dc.description108 p. PinedaAntolinezWilsonAndres2017.pdfspa
dc.description15 p. PinedaAntolinezWilsonAndres2017Anexos.pdfspa
dc.description.abstractEste estudio de investigación tuvo como objetivo encontrar y describir las reacciones de los estudiantes con respecto a las evocaciones que surgieron cuando leían historias cortas seleccionadas en la clase de inglés. El estudio se llevó a cabo con un grupo de 25 alumnos de grado undécimo de un colegio público de Bogotá. La intervención pedagógica consistió en diseñar y aplicar tres talleres de lectura basados ​​en la lectura en el salón de clase de inglés usando tres historias cortas seleccionadas. Los datos se obtuvieron de tres fuentes: formatos de notas de campo, muestras escritas de los estudiantes y entrevistas seleccionadas. Los datos recogidos durante y después de la intervención pedagógica, revelaron dos grupos de categorías que consideraron las impresiones personales de los estudiantes al leer las tres obras de literatura. 1. Evocaciones asociadas con sus propias vidas y 2. Evocaciones relacionadas con los demás. El análisis de estas categorías mostró que cuando los estudiantes leen historias cortas de EFL, suelen asociar y reconocer evocaciones personales como la felicidad personal, mejoramiento de las condiciones de la vida propia y aprovechamiento de los momentos de la vida. En cuanto a la segunda categoría, los estudiantes asociaron su ejercicio de lectura con las evocaciones de la vida, como el reconocimiento de relaciones familiares, la identificación de género, el reconocimiento de los puntos vitales de la vida y finalmente el reconocimiento de los valores personales de las personas.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Distrital Francisco José de Caldasspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.sourcehttp://hdl.handle.net/11349/5698spa
dc.titleExperimentando la lectura de historias cortas en la clase de inglesspa
dc.title.alternativeExperiencing reading EFL short stories in the english classroomspa
dc.typeTrabajo de grado - Maestríaspa
dc.description.abstractenglishThis research study aims at finding and describing students’ responses regarding the evocations that emerge when they read selected EFL literary short stories in the English language classroom. The study was carried out with a group of 25 11th-graders from a public school in Bogota. The pedagogical intervention consisted in applying three literature-based reading workshops in the EFL classroom using selected EFL short stories. Data was collected from three sources: field-note forms, students’ written samples, and selected interviews. Data collected through and after the pedagogical intervention revealed two groups of categories considering personal students’ impressions when reading the three EFL short stories. 1. Evocations associated with their lives and 2. Background of evocations lived in relation to the others. The analysis of these categories showed that when students read EFL short stories, they usually associate and acknowledge personal evocations such as personal happiness, improving living conditions and taking advantage of life’s moments. Concerning the second category, students associate their reading exercise with life’s evocations such as acknowledging familiar relationships, gender identification, acknowledging life’s turning points and finally recognition of people’s personal values. In terms of EFL, these findings have been important since they have allowed to english teachers at the institution to know students’ personal likes, evocations and links they establish when reading short stories in class, in order to design and implement an English language-reading project based on short stories.spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribuciónspa
dc.subject.lembMaestría en Lingüística - Tesis y disertaciones académicas
dc.subject.lembInglés - Enseñanza secundaria
dc.subject.lembPedagogía
dc.subject.lembMétodos de enseñanza
dc.subject.proposalLiteraturaspa
dc.subject.proposalInglésspa
dc.subject.proposalLecturaspa
dc.subject.proposalEvocacionesspa
dc.type.dcmi-type-vocabularyTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.description.degreenameMagíster en Lingüísticaspa
dc.description.degreelevelMaestríaspa
dc.publisher.programMaestría en Lingüísticaspa
dc.subject.keywordsLiteracyspa
dc.subject.keywordsEFLspa
dc.subject.keywordsReadingspa
dc.subject.keywordsEvocationsspa
dc.description.educationlevelMedia (10 y 11)spa
dc.description.educationareaHumanidades, lengua castellana e idiomas extranjerosspa
dc.description.educationaudienceEstudiantesspa
dc.description.educationresearchEstudio cualitativospa
dc.description.educationsubjectCurrículospa
dc.description.educationsubjectProcesos de aprendizajespa
dc.description.educationcommunityAulaspa
dc.description.educationcommunityNivelspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/