Publicación: Recurso educativo digital adaptativo “Mecmov” para el desarrollo de los niveles de comprensión de los conceptos de mecanismos de transformación y transmisión de movimiento en estudiantes de grado décimo según sus estilos de aprendizaje.
dc.contributor.advisor | Jiménez Becerra, Isabel | spa |
dc.contributor.author | Tinoco Rivera, Oscar Germán | Masculino |
dc.date.accessioned | 2019-10-31T17:12:31Z | |
dc.date.available | 2019-10-31T17:12:31Z | |
dc.date.issued | 2016-08-16 | |
dc.description | 197 p. | spa |
dc.description.abstract | La finalidad de esta investigación fue describir la influencia del Recurso Educativo Digital Adaptativo (REDAD), apoyado en un Sistema Hipermedia Adaptativa (SHA) en el desarrollo de los niveles de comprensión a partir de la implementación del recurso denominado Mecanismos de Transmisión y Transformación de Movimiento (Mecmov) al cual nos referiremos de aquí en adelante, el cual permitió una formación integral para el mundo académico y productivo, y que del mismo sentido hace parte de los procesos de Alfabetización Tecnológica. La experiencia se llevó a cabo con un grupo de estudiantes de grado Décimo de la Modalidad de Diseño de Máquinas de la Institución Educativa Distrital (IED) Cedid, San Pablo Bosa. | spa |
dc.description.abstractenglish | The purpose of this research was to describe the influence of Educational Resource Digital Adaptive (REDAD), supported by a system Adaptive Hypermedia (SHA) on developing com-prehension levels from the implementation of the resource named Mechanisms Transmission and Transformation Movement (Mecmov) which we refer to hereafter, which allowed a comprehensive training for academic and productive world, and that the same direction is part of the process of Technological Literacy. The experiment was conducted with a group of undergraduate Tenth Mode Machine Design of the District Educational Institution (FDI) Cedid, San Pablo Bosa. In the case of this research, the Technology and Informatics and other related areas such as the Natural and Physical Sciences is privileged to make reflections on strategies that contribute to the development of the ability to identify, understand, analyze, synthesize, formulate and solve pro- blems in technological and educational contexts, for this reason it is necessary to build new scena-rios of interaction, usually in the traditional school are nonexistent or lack of new methodologies for students. This paper adopts the conduct of a case study and takes it as focal group from direct observation, written tests and interviews that resulted in an approach to the different learning styles. Also, the Mecmov provided different Virtual Learning Objects (OVA) in which students developed activi-ties of identification, understanding and analysis of problems of transmission and transformation of movement, through various mechanisms and technological operators, improve levels of understan-ding through different channels and incorporates non-random mesh their new conceptual way. | spa |
dc.description.degreelevel | Maestría | spa |
dc.description.degreename | Magíster en Informática Educativa | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.identifier.uri | https://repositoriosed.educacionbogota.edu.co/handle/001/2929 | |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | spa |
dc.publisher.program | Maestría en Informática Educativa | spa |
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dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
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dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | spa |
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dc.subject.armarc | Objeto virtual de aprendizaje | |
dc.subject.armarc | Tecnología educativa -- Colombia | |
dc.subject.armarc | Movimientos mecánicos | |
dc.subject.keywords | Digital educational resource | spa |
dc.subject.keywords | Adaptivity | spa |
dc.subject.keywords | Teaching for Understanding | spa |
dc.subject.keywords | Technological literacy | spa |
dc.subject.keywords | Learning styles | spa |
dc.subject.proposal | Recurso educativo digital | spa |
dc.subject.proposal | Adaptatividad | spa |
dc.subject.proposal | Enseñanza para la comprensión | spa |
dc.subject.proposal | Alfa-betización tecnológica | spa |
dc.subject.proposal | Estilos de Aprendizaje | spa |
dc.title | Recurso educativo digital adaptativo “Mecmov” para el desarrollo de los niveles de comprensión de los conceptos de mecanismos de transformación y transmisión de movimiento en estudiantes de grado décimo según sus estilos de aprendizaje. | spa |
dc.type | Trabajo de grado - Maestría | spa |
dc.type.dcmi-type-vocabulary | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
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